ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΛΗΣΕΩΝ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΩΝ

Το Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων Ασθενοφόρων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων. Αποτελεί τον πυρήνα των επικοινωνιών για τις Υπηρεσίες Επείγουσας Διάσωσης και διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων.

Το Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων του Υπουργείου Υγείας δημιουργήθηκε και λειτουργεί μετά από Υπουργική απόφαση (Αρ. 56.472)  στεγάζεται μαζί με την Διοίκηση της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων στο Ιατρικό Κέντρο Λακατάμιας στην Λευκωσία  και διαθέτει εξειδικευμένα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το κέντρο εργάζεται πάνω σε εικοσιτετράωρη βάση και στελεχώνεται με 18 νοσηλευτικούς λειτουργούς εκπαιδευομένους στη τηλεφωνική διαχείριση κλήσεων από εκπαιδευτές του μεγάλων Ευρωπαϊκών Κέντρων και οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν να χρησιμοποιούν διεθνή πρωτόκολλα τόσο για την άμεση αναχώρηση των ασθενοφόρων, όσο για την παροχή τηλεφωνικών οδηγιών για πρώτες βοήθειες όσο και για τη διαχείριση των περιστατικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα γίνονται μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, οι κλήσεις ηχογραφούνται και τα ασθενοφόρα επιβλέπονται μέσω συσκευών γεωγραφικού εντοπισμού.

Βασικός σκοπός του Κέντρου Ελέγχου Κλήσεων (Ambulance Control Centre) είναι να δέχεται όλες τις κλήσεις και να τις κατανέμει στα ασθενοφόρα για εκτέλεση, με βάση προκαθορισμένες προτεραιότητες:

Οι κλήσεις για ασθενοφόρο κατά κύριο λόγο είναι τηλεφωνικές, και κατατάσσονται στις πιο κάτω τέσσερεις βασικές κατηγορίες:

–  Πολύ Επείγουσες (Emergency)

–  Επείγουσες (Urgent)

–  Mη Επείγουσες

–  Προγραμματισμένες (Planned or Routine)

Κύριος άξονάς του με βασική προϋπόθεση τη διάσωση ανθρωπίνων ζωών είναι ο συντονισμός των κλήσεων των ασθενοφόρων, με σκοπό την ελάττωση του χρόνου μετάβασης του ασθενοφόρου σε ένα δυστύχημα ή άλλο σοβαρό περιστατικό καθώς και την ελάττωση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση προσωπικού και ασθενοφόρων οχημάτων.

 

 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ  

  1. Λαμβάνει όλες τις κλήσεις (επείγουσες και μη) που αφορούν τα ασθενοφόρα.
  1. Λαμβάνει και καταχωρεί στα ειδικά έντυπα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιστατικού.
  1. Αποφασίζει για την αποστολή του καταλληλότερου ασθενοφόρου στη συγκεκριμένη κλήση.
  1. Συντονίζει τα δρομολόγια των ασθενοφόρων, με προτεραιότητα στα επείγοντα περιστατικά.
  1. Συντονίζει και διευθετεί τα ραντεβού των ασθενών για εξειδικευμένες εξετάσεις και προγραμματίζει τις μεταφορές ασθενών που δεν ανήκουν στην κατηγορία των επειγόντων.
  1. Παρακολουθεί τα δρομολόγια και συντονίζει την επικοινωνία των ασθενοφόρων και Τμημάτων Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών.
  1. Εξασκεί ρόλο συνδέσμου μεταξύ των ασθενοφόρων και των θαλάμων των Νοσοκομείων/ Ιδρυμάτων για τη μεταφορά ασθενών από και προς αυτά.
  1. Συντονίζει τα ασθενοφόρα με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική εκεί και όπου χρειάζεται.
  1. Συντονίζει τις αποστολές ασθενοφόρων από σταθμό σε σταθμό , ή από επαρχία σε επαρχία.
  1. Συντονίζει τις ενέργειες των ασθενοφόρων με την Ομάδα Επείγουσας Διάσωσης.
  1. Συμμετέχει στο συντονισμό των ομάδων διάσωσης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης εξ’ αιτίας μαζικών καταστροφών.
  1. Εκτελεί χρέη συνδέσμου μεταξύ ασθενοφόρων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα  όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  1. Συντονίζει την αερομεταφορά ασθενών.
  1. Συμβάλλει στη διαφώτιση  του κοινού για την πρόληψη και σωστή αντιμετώπιση ατυχημάτων.
  1. Παρέχει πληροφορίες στο κοινό για παροχή βασικών πρώτων βοηθειών, σε περιπτώσεις σοβαρών περιστατικών μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου.
  2. Διατηρεί αρχείο.
  1. Καταγράφει τυχόν παράπονα του κοινού που αφορούν τα ασθενοφόρα και τα μεταβιβάζει στην Διεύθυνση της Υπηρεσίας για εξέταση.

Άμεσος εντοπισμός των πασχόντων απο την Υπηρεσία Ασθενοφόρων μέσω του συστήματος ΖΟΟΜ Emergency Services http://www.zoomcy.com

Το νέο σύστημα που ανέπτυξε η εταιρία μας είναι ύψιστης σημασίας για τον Κύπριο πολίτη και εξίσου σημαντικό για την Υπηρεσία Ασθενοφόρων. Στοχεύει στην επίλυση των προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζει καθημερινά η Υπηρεσία Ασθενοφόρων:

  • Ο Πολίτης δεν γνωρίζει τον τηλεφωνικό αριθμό στον οποίο πρέπει να καλέσει για να ζητήσει βοήθεια.
  • Ο Πολίτης δεν γνωρίζει την ακριβή τοποθεσία στην οποία βρίσκεται.
  • Ο χειριστής της κλήσης προσπαθεί με ερωτήσεις να καταλάβει το ακριβές σημείο στο οποίο βρίσκεται ο πολίτης για να στείλει το ασθενοφόρο.
  • Μή γνωρίζοντας την ακριβή τοποθεσία ενός συμβάντος, ο οδηγός του ασθενοφόρου σπαταλά χρόνο που είναι πολύτιμος για την υγεία του ασθενή.
  • Δεν υπάρχει τρόπος μετάδοσης της ακριβής τοποθεσίας των κλήσεων στα ασθενοφόρα.

Το νέο σύστημα προσπαθεί να εξαλείψει τις αδυναμίες που αναφέρονται παραπάνω ούτως ώστε να προσφέρει στον πολίτη την μέγιστη δυνατή ανταπόκριση. Με την νέα λύση, ο χρήστης δεν χρειάζεται να γνωρίζει από πριν κάποιο αριθμό κλήσης και δεν χρειάζεται να επεξηγεί την ακριβή τοποθεσία του σε περίπτωση κάποιου περιστατικού, με αποτέλεσμα η Υπηρεσία Ασθενοφόρων να μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα με απόλυτη ακρίβεια στην κλήση.

Το Zoom Cyprus είναι μια εφαρμογή για κινητές συκευές σχεδιασμένο για να διευκολύνει και να προσφέρει ασφάλεια στην καθημερινότητα των Κυπρίων αλλά και όσων επισκέπτονται το νησί, τόσο για επαγγελματικούς όσο και για ψυχαγωγικούς σκοπούς. Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν από το Play Store για κινητά που τρέχουν λειτουργικό Android.

Ανάμεσα στις λειτουργίες που ξεχωρίζουν είναι οι λεπτομερείς χάρτες ολόκληρης της Κύπρου, πλοήγηση με φωνητικές οδηγίες (χωρίς να είναι απαραίτητη η σύνδεση στο διαδίκτυο), διαμοιρασμός τοποθεσίας, φαρμακεία διανυκτερεύοντα και μη, ειδοποιήσεις για σεισμική δραστηριότητα, οδική βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού κτλ.

Πως δουλεύει

1. O χρήστης προ-εγγράφεται στην υπηρεσία.

Ο Κύπριος πολίτης μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία μέσα από την υφιστάμενη δωρεάν εφαρμογή Zoom Cyprus που αριθμεί περισσότερους από 50000 χρήστες. Η νέα λύση προσφέρει στον χρήστη μέσω της προαναφερθέντας εφαρμογής, την δυνατότητα εγγραφής στην Υπηρεσία με μια απλή φόρμα. Σε περίπτωση ανάγκης, γίνεται κλήση της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων με το πάτημα ενός κουμπιού, ενεργοποιώντας έτσι την αποστολή όλων των απαραίτητων πληροφοριών για άμεση ανταπόκριση.

2. Κλήση με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ο χρήστης με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να κάνει κλήση έκτακτης ανάγκης. Εάν ο χρήστης έχει ενεργή σύνδεση στο Διαδίκτυο τότε μπορεί να έχει μια βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης μέσα από την οθόνη Επικοινωνίας, στέλνοντας και λαμβάνοντας μηνύματα, αποστέλνοντας φωτογραφίες,  λαμβάνοντας ενημερώσεις κατάστασης κλήσεων και ακόμα να δεί τη θέση του οχήματος που έρχεται κοντά του. Διαφορετικά, όλη η επικοινωνία γίνεται μέσω SMS.

3. Ο χειριστής λαμβάνει και ανταποκρίνεται στην κλήση.

Οι χειριστές/τηλεφωνητές της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων λαμβάνουν τις κλήσεις μέσα από διαδικτυακή εφαρμογή πάνω σε χάρτη με τα ακριβή στοιχεία του χρήστη και την ακριβή του τοποθεσία.  Επίσης ο χειριστής μπορεί να μεταβιβάζει την κλήση σε ένα οδηγό ασθενοφόρου για εξυπηρέτηση. Ο οδηγός, γνωρίζοντας την γεωγραφική τοποθεσία με ακρίβεια μέτρων, μπορεί να ανταποκριθεί στην κλήση άμεσα. Επίσης, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν την δωρεάν εφαρμογή Zoom Cyprus η οποία παρέχει την δυνατότητα πλοήγησης με φωνητική καθοδήγηση σε όλη την Κύπρο.

Δυνατότητες & Πλεονεκτήματα

 

Πλήρως παραμετροποιήσιμη φόρμα εγγραφής Πλήρως παραμετροποιήσιμη φόρμα περιστατικού
Καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη Γρήγορη και έγκυρη επικοινωνία
Κονσόλα διαχειριστή Λειτουργία εκτός Διαδικτύου
Κονσόλα χειριστή