ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΛΩ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ?
Για ασθενοφόρο καλώ μέσω του 112( το οποίο χειρίζεται η αστυνομία) ή απευθείας στο Συντονιστικό Κέντρο Κλήσεων της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων στο τηλ. 22887171.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ 112?
Oχι η κλήση για το 112 είναι Δωρεάν
ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ?
Όχι η άμεση αντιμετώπιση και η διακομιδή του πάσχοντα σε κρατικό ή ιδιωτικό Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών είναι δωρέαν.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ?
Ναι σε όλες τις περιπτώσεις που δεν αφορά επείγοντα περιστατικά και ο πάσχοντας χρήζει διακομιδής σε ιδιωτικά κέντρα υγείας ή σε άλλες υπηρεσίες υπάρχει χρέωση.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΣΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΛΗΣΕΩΝ?
Ποια είναι η επείγουσα κατάσταση που χρήζει ανταπόκρισης ασθενοφόρου
Το τηλεφωνικό αριθμό του καλούντα
Επαρχία, περιοχή, πλήρης διεύθυνση που θα πρέπει να ανταποκριθεί το ασθενοφόρο
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διεύθυνση περιγραφή της περιοχής όπως πχ κτίρια, χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν την γρήγορη άφιξη του ασθενοφόρου.
Περιγραφή της επείγουσας κατάστασης και των συνθηκών που πιθανόν να υπάρχουν στην περιοχή
Αριθμό θυμάτων και ηλικίες όπου είναι εφικτό
Ενημέρωση εάν συνυπάρχουν και οι άλλοι κίνδυνοι όπως πχ πυρκαγιά
Ενημέρωση εάν κρίνεται αναγκαία και η παρουσία άλλων υπηρεσιών όπως Πυροσβεστική, Αστυνομία
ΑΦΟΥ ΔΩΣΩ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ?
Όχι αφού δώσω την κλήση δεν μπορώ να κλείσω το τηλέφωνο και θα πρέπει να παραμείνω στην γραμμή σύμφωνα με τις οδηγίες του λειτουργού του Συντονιστικού Κέντρου.
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΜΕΧΡΙ ΣΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ?
Ναι η συνδρομή των πολιτών είναι πολύτιμη για την άμεση αντιμετώπιση των πασχόντων για αυτό φροντίστε για το πιο κάτω:
Στην περίπτωση που βρισκόμαστε σε οικία:
Aνοίγουμε το φως στην εξώπορτα
Απομακρύνουμε τα κατοικίδια
Ανοίγουμε την είσοδο
Απομακρύνουμε τυχόν αυτοκίνητα μας που είναι στην είσοδο και μπορεί να εμποδίσουν
την πρόσβαση του ασθενοφόρου.
Σε περίπτωση που υπάρχουν συγκεντρώνουμε τυχόν έντυπα που σχετίζονται με το ιστορικό του πάσχοντα και τυχόν φαρμακευτικά σκευάσματα.
Eνημερώνουμε το πλήρωμα το ιστορικό του πάσχοντα και κυρίως εάν έχει οποιαδήποτε αλλεργία
Αφαιρούμε τυχόν πολύτιμα αντικείμενα ή χρήματα που πιθανόν να έχει ο πάσχοντας μαζί του.